سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنا بر قولی که دادیم تعدادی از نام شهدای شهر شریفیه را در ایجا قرار می دهیم:

مرتضی علویری-وحید علویری- محمد علیزاده- سید احمد موسوی- مهدی شریفی اقدم- محمدرضا صالح خانی- حاج اکبر خمسه- رمضانعلی رضایی- حسین سپونی- علی بدری- قربان احمدی- حسین علی محمدی- محمود محمدشاهی- علی صابری نژاد- اکبر بهتویی- قربانعلی مرادی- هادی مهدی پور- علی اصغر علیزاده- حاج علی خمسه- رجبعلی بهتویی- علی اکبر نور محمدی- یداله واعظ

ما گفتیم که تعداد شهیدان شریفیه زیاد است اما تعداد کمی قرار دادیم و از خانواده های کسانی که اسم فرزند دلبند شهیدشان ایجا نیست عذر خواهی و التماس دعا داریم...

منبع: صفیر598



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:10 عصر روز شنبه 89 مرداد 23


نقش تربیتی روزه در تقویت اراده
ضمن تبریک ماه مبارک رمضان این مطلب را برای کسانی روی وبلاگ قرار می دهیم که می گویند:روزه قدیمی شده!!!!!

خدای مهربون رو بی نهایت شاکریم که از خزانه موهبت و الطاف بی کرانش، برما منت نهاد تا یه بار دیگه بتونیم ماه رمضان، این ماه پربرکت و پرفضیلت رو درک کنیم. ماهی که پیامبر عظیم الشان اسلام، در وصف اون فرمود: « اگر بنده، ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال، رمضان باشد.»
هرکسی ممکنه به یه جنبه از برکات این ماه خوب خدا فکر کنه؛ یکی ممکنه به فواید جسمی روزه داری در این ماه فکر کنه و دیگری به تأثیرات روحی اون. اونایی بهره بیشتری از این ماه می برن، که علاوه بر فواید جسمی وروحی روزه داری، به نقش تربیتی این فریضه الهی توجه داشته باشن و این دسته، خردمندان واقعی هستن.
دو - سه برنامه ای هست که درباره اراده و عوامل تقویت اراده صحبت می کنیم، حالا که ادامه این بحث با ما مبارک رمضان، مقارن شده، خوبه که درباره نقش و تأثیر این ماه و اعمالش در تقویت اراده، کمی با هم گفت و گوکنیم. اشتباه نکنید. ... این برنامه یه برنامه عبادی و مذهبی نیست، بلکه می خواد از تأثیرات روانی روزه داری در تقویت مهارت اراده با شما حرف بزنه. با ما همره باشید!
کسی که روزه می گیره؛ از خوردن وآشامیدن خود داری می کنه. البته روزه فقط این نیست، بلکه باید از خیلی چیزها و خواسته های دیگه هم چشم پوشی کنه؛ در واقع آدم روزه دار، با خواهش های نفسش می جنگه و در برابر غرایز مقاومت می کنه. و این برنامه، یک ماه در سال انجام می شه؛ یعنی تقریباً یک دوازدهم هر سال، این برنامه قشنگ در جوامع اسلامی تکرار می شه. این تکرار، درحقیقت ، تمرین تقویت اراده و افزایش قدرت تصمیم گیریه.
روزه داری، یعنی تحقق یافتن واقعی صبر. از لحظه اذان صبح تا اذان مغرب. یادتون می یاد در همین شماره بود، گفتیم که این آدما صبر ندارن؟! گفتیم آدمای سست اراده یا احیاناً بی اراده، وقتی یه کاری رو شروع می کنن و کار براشون یه کم پیچیده و دشوار می شه، همه ایده ها وآرزوهاشون یادشون میره و نمی تونن اون سختی رو تحمل کنن. بنابراین، از همون ابتدای راه برمی گردن.
توصیه می کنیم آدمای سست اراده از این ماه مبارک و فریضه روزه داری برای تقویت اراده شون، کمک بگیرن. چون روزه و روزه داری یه جورایی تمرین برای افزایش نیروی استقامتِ، و اراده رو تقویت می کنه. این تمرین، تحمل رنج و سختی روآسون می کنه.
واقعاً یکی از توصیه های خیلی خوبی که می شه به آدمای کم اراده کرد، سفارش به روزه گرفتنه. از امتیازهای معنوی و نقش مثبت تربیتی روزه در تزکیه نفس هم که بگذریم؛ تمرینی که روزه داری از لحاظ وقت شناسی به ما می ده، خیلی می تونه درکارهای روزمره و موقعیت های فردی به کارمون بیاد. شاید فکر کنیم که این نظم و انضباط در بهره گیری از زمان، یکی از ویژگی های زندگی تمدن غربِ. درحالی که این وقت شناسی و تنظیم اوقات زندگی، از آموزه های اصیل اسلام. همتون این وصیت امیرالمؤمنین به امام حسن (ع) رو شنیدید که فرمود: «شما را به تقوا و نظم درکارها سفارش می کنم.» راستی اگه در جهان اسلام متفاوت بود! نظر شما چیه؟ اصولاً همه فرایض اسلام در وقت خودش باید انجام بشه؛ مثل حج یا نمازهای پنج گانه؛ روزه هم همین طور. تمرین تزکیه و اراده روزه داری، با دیدن هلال ماه مبارک واجب، و با دیدن هلال ماه شوال، حرام می شه، و با غروب خورشید به پایان می رسه؛ نظامی که نمی شه از اون سرپیچی کرد. این هم یکی دیگه از درسای تقویت اراده، در مدرسه ماه رمضان.

منبع: هدیه ای به روزه داران



نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:48 عصر روز شنبه 89 مرداد 23


 

استاندار قزوین

به گزارش خبر گذاری صفیر598، در شهر شریفیه (شریف آباد) حد فاصل20 کیلومتری شهر قزوین، مراسمی با عنوان یادواره شهدای شریفیه که افرادی چون آقای عجم، استاندار استان قزوین و جمعی از هیئت محترم و مردم شریف شریفیه برگذار شد:

 جناب استاندار محترم در ابتدا با تشکر فراوان از مسئول ستاد یادواره شهدا و دستندرکاران این مراسم و بزرگ شمردن برگذاری مراسماتی از این دست، به نقل از سخنان مقام معظم رهبری چنین فرمودند: یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

جناب استاندار در مورد شهر شریفیه چنین گفتند: شهر شریفیه سه ویژگی عمده دارد: اولین و محوری ترین ویژگی اش ولایت مداری مردم شریفیه است و این حضور و حضور در سایر صحنه ها مبین این ادعاست؛ دومین ویژگی فرهنگ پایداری مردم شریفیه و روستاهای اطراف است، البته این ویژگی برای همه ی مردم ایران است. تقدیم بیش از شصت شهید در دو دهه قبل عدد بسیار بزرگی است، اگر چه مردم آمادگی بیشتری داشتند. سومین ویژگی مردم این منطقه احترام و اکرام نسبت به سادات است، این احترام و اکرام برگرفته از روح ایمان مردم عزیز اینجاست.

در ادامه گفتند: بی استثناء پیام وصیت نامه اکثر شهیدان این شهر حمایت و پاسداری از انقلاب و پیروی بی چون و چرا از ولایت فقیه است، در تمام وصیت نامه های شهدا این برجسته است و بسیاری نیز برای خانواده هاشان توصیه هایی داشتند.

در ادامه اشاره کردند: کشوری که نسبت به دست اندازی های دشمن، استقلال طلبانه ایستاده باید هزینه هایی را بپردازد که البته همه ی هزینه ها مادی نیست و یکی از این دست انازی ها همین جنگ تحمیلی بود.

ایشان در ادامه با اشاره به سخن امام شهادت و جانبازی مردم داوطلب در جبهه را به یک نعمت تشبیه کردند که به یک نعمت بی بدیل تبدیل شده است که خیلی ها از افراد در جبهه ها یک پالایش درونی را در خود ایجاد کردند.

جناب استاندار در مورد انقلاب اسلامی ایران گفتند: این انقلاب مانند یک چشمه ی جوشان و زلال همچنان جاری است و یک جریان بین المللی است که از ویژگی آن می توان به حقیقت طلبی و ظلم ستیزی  و ایستادگی در مقابل مسکبران است.

جناب استاندار در مورد دشمنان داخلی چنین فرمودند: خیلی ها دانسته یا نادانسته در داخل خواستند که این حکومت دینی را ناکارآمد جلوه دهند و در مجامع بین المللی ایران تضعیف شود که بنده معتقدم که شهدا این روز ها را می دیدند و قدرت مکاشفه ای که آنان داشتند با آن توصیه ها در وصیت نامه هاشان این روز ها را برای ما ترسیم می کردند اما امروز خدمتگزاران نسبت به مشکلات مردم تلاش خود را دو چندان کردند که خدمات بهتر و گستر ده تری را بی منت به مردم ارائه دهند.

همه وظیفه داریم از ایران اسلامی و ولی امر مسلمین (با توجه به وصیت شهدا و بیانات آزادگان و جانبازان که مدیون آنها هستیم) حمایت کنیم.

در پایان جناب آقای عجم استاندار محترم استان قزوین از حضور پر شور مردم شهر شریفیه تشکر فراوان کردند.

به مردم شهر شریفیه قول می دهیم تعدادی از شهدای این شهر را در آینده معرفی کنیم و وصیت نامه شان را در حد وسع قرار دهیم تا مردم ایران و جهان با پاکان دلباخته آشنا شوند.

منبع: صفیر598

تصاویر اختصاصی صفیر 598 از مراسم:

مراسممراسممراسممردم شریفیه



نویسنده : علی فریدی » ساعت 6:3 عصر روز جمعه 89 مرداد 8


حجت الاسلام اختری در گفت و گو با فارس:
بنابر مستندات موجود دیپلمات‌های ایرانی احتمالا در قید حیات هستند

خبرگزاری فارس: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به انتشار گزارش یکی از رسانه‌های اسرائیل مبنی بر در قید حیات بودن دیپلمات‌های ایرانی گفت: با توجه به دلایل موجود به صورت جدی باید وضعیت دیپلمات‌های ایرانی پیگیری شود.


حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی هنوز به‌صورت کامل مشخص نشده است و وزارت خارجه مانند گذشته پیگیر این موضوع است.

وی به جلسه دیروز خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده با وزیر خارجه اشاره کرد و گفت: در این جلسه منوچهر متکی تاکید کردند که تا روشن شدن وضعیت دیپلمات‌های ربوده‌ شده ایرانی این قضیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام اختری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله این عزیزان باید همواره به‌عنوان موضوعی روز در دستور کار پیگیری از سوی مسئولین باشد و از سوی دیگر خانواده‌های آنها نیز باید پیگیر این مسئله باشند.

وی افزود: ریاست‌جمهوری در این جلسه تأکید کردند که دیپلمات‌های ربوده شد جز عزیزان ما هستند و برای روشن‌سازی وضعیت آنها پیگیری می‌کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به امکان پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده از طریق مجامع حقوقی بشری و NGO های بین‌المللی گفت: چهار دیپلمات ربوده شده و افراد دیگری که سرنوشتشان مثل آنها بوده باید با پیگیری وضعیتشان مشخص شود.

وی با بیان اینکه فالانژ‌ها به‌صورت آشکار دیپلمات‌های ایرانی را ربوده و اسرائیلی‌ها‌ نیز موضوع را قبول دارند، تصریح کرد: یکی از رسانه‌ای اسرائیل که نام آن را به یاد ندارم حدود 12 سال پیش گزارشی منتشر کرد که از آن‌ این‌گونه برداشت می‌شود که رژیم‌صهیونیستی از سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی مطلع‌ است و احتمال حیات آنها وجود دارد.

پیش از این اخباری مبنی بر شهادت دیپلمات‌های ایرانی به نقل از دبیرکل اسبق ملل متحد (خاویرر پرز دکوئیار) منتشر شده بود و همچنین این موضوع در جریان تبادل اسرای حزب‌الله لبنان با اجساد سربازان رژیم صهیونیستی مطرح و سران این رژیم طی گزارشی رسمی به سازمان ملل متحد از شهادت دیپلمات‌های ایرانی و محل دفن آنان خبر داده بودند.

حجـت‌الاسلام اختری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس دراین باره تاکید کرد: ادعای رژیم صهیونیستی سال‌هاست که نقل محافل خارجی است و آن‌ها مدعی شده‌اند که اجساد دیپلمات‌های ایرانی در منطقه‌ای از بیروت دفن شده است.

منبع: خبرگذاری فارس



نویسنده : علی فریدی » ساعت 5:12 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7


سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:
توجه به فرهنگ ایثارگری یک روش تربیتی مناسب است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توجه به فرهنگ ایثارگری و تبعیت از آرمان‌های والای ایثارگران یک شیوه تربیتی مناسب در عصر کنونی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران و جانبازان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به گسترش فرهنگ اصیل ایثار و شهادت که فرهنگ ناب دین مقدس اسلام است، نیاز داریم چرا که امروز جوانان غیور و پرشور انقلاب اسلامی قادر هستند در سایه این فرهنگ به یک خودباوری و ارزشمداری برسند.
وی هرگونه غفلت از راه شهدا و ایثارگران را دهن کجی به آرمان و اهداف آنها برشمرد و تصریح کرد: امروز شایسته نیست چنین فرهنگ اصیلی به فراموشی سپرده شود یا جای آن را ظواهر مادی و ظاهری بگیرد.
به گزارش فارس، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به این‌که هدف از زندگی ایجاد بناها و کاخ‌های آن چنانی نیست که نتوانیم موقع رفتن از دنیا دل بکنیم، افزود: شهدای ما جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به هدف مقدسی که همانا حفظ دین و سرزمین و آبروی ملت بود، می‌اندیشیدند و جز آن راه و مرامی نداشتند.
گنجی خاطرنشان کرد: جانبازان و آزادگان ما نیز همان اهداف را دنبال می‌کردند هر چند که جانبازی در این کشور و این نظام مقدس رتبه و مقامی کمتر از شهادت نیست.
وی ادامه داد: جانبازان و آزادگان ما در این دانشگاه خالص‌ترین افرادند و انتظار ما این است که در مسائل مختلف و دردهای جامعه دست ما را بگیرند و یک راه حقیقی را که همانا همسنگران آنها پیمودند به همه ما نشان دهند.
گنجی اضافه کرد: اگر امروز آنها برخی ناملایمتی‌ها را تحمل می‌کنند و یا سختی‌هایی را متحمل هستند اما در فرهنگ‌سازی و حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی سهیم هستند.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر چند ما نمی‌توانیم مثل حضرت علی (ع) باشیم ولی باید تلاش کنیم در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم و در رفتارها و کردارهایمان مناسب‌ترین‌ها را انتخاب کنیم.
گنجی گسترش عدالت را یکی از ضروریات جامعه مهدوی عنوان کرد و افزود: در جامعه مهدویت با تکریم شخصیت‌ها و ارزشمداری انسان‌ها آن چه بیشتر ملاک و معیار است، حرکت در مسیر عدالت و گفتن حقایق واقعی در جامعه است.
وی با بیان این‌که در عصر انتظار باید تمامی ارزش‌ها را حفظ کنیم و از آن صیانت داشته باشیم، تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به توسعه و تبیین مبانی ارزشی و اصولی اعتقاد داریم و این اصول را مقدمه‌ای برای ظهور منجی می‌دانیم.
در پایان این مراسم از عبدالله برهانی‌فر، معاون دانشجویی و فرهنگی، طاهر یحیوی مسئول امور ایثارگران دانشگاه، عباس معمارباشی، توحید فکری، نورالدین همرنگ، علیرضا پناهی و ... به عنوان همکاران جانباز و آزاده در دانشگاه محقق اردبیلی قدردانی شد و در پایان جلسه لوح سپاس و هدایایی به همراه این تعداد به 16 نفر از جانبازان شاغل در دانشگاه اهدا شد.

منبع: خبرگذاری فارس



نویسنده : علی فریدی » ساعت 5:7 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7


اگر می خواهید بدانید چرا شیطان آفریده شده است روی این فایل کلیک کنید تا دانلود شود:

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=73065&musicID=66483

تبیان



نویسنده : علی فریدی » ساعت 12:13 صبح روز سه شنبه 89 مرداد 5


بسم الله الرحمن الرحیم

همه امشب (دوشنبه چهارم مرداد هزار و سیصد و هشتاد و نه) ساعت23 به همراه رسانه ملی برای ظهور حجة بن الحسن حضرت صاحب الزمان (عج) دعای فرج را می خوانیم

دعای فرج



نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:17 عصر روز دوشنبه 89 مرداد 4


خدایا ما را جز به شهادت از دنیا مبر 

شهادت

شهادت آرزومه                     ولایت آبرومه

صفیر598



نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:5 عصر روز دوشنبه 89 مرداد 4


شهید حمید باکری قبل از شهادت خود این سخنان را به زبان آورده بود که پس از شهادت با سعادت وی این سخنان به وقوع پیوسته است، این سخنان را ببینید:

دعا کنید خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان سه دسته خواهند شد:

دسته ای به مخالفت برمی خیزند و از گذشته خویش پشیمان می شود

دسته ای راه بی تفاوتی را بر می گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند

دسته سوم به گذشته خود وفادار می ماند و احساس مسئولیت می کند که از شدت مصائب و غصه ها دق خواهند کرد.

شهیدحمید باکری

انشاءالله کمتر کسی جزو دسته ی اول و دوم باشند

منبع:صفیر598



نویسنده : علی فریدی » ساعت 2:52 عصر روز دوشنبه 89 مرداد 4


همه می دانند که چه کسانی با جون و دل برای دفاع از میهن و ناموس و قربـة عند الله رفتند تا مابمانیم...

به جایی رفتند که هر کسی نمی رفت( می تر سیدند که بروند )...

 و رفتند و جان ، آن چیزی که شیرین تر از آن در دنیا نیست را دادند...

و خیلی ها با رفتن دوستانشان فقط یادگاری از آنجا برای خود آوردند...

خدایا به ما کمک کن که آنها را فراموش نکنیم...

 



نویسنده : علی فریدی » ساعت 5:18 عصر روز یکشنبه 89 مرداد 3


   1   2      >